Hemma

Hemma äntligen. Var på middag med familjen hos pappas någon klient. Det fanns väldigt speciella människor där. Jag och syrran pratar på som vanligt och vi pratar juggesvenska. En kvinna brevid oss vänder sig plötsligt mot oss och säger:

- Gud, jag finner det så facinerande att ni blandar svenska med något annat språk.

Jag ger syrran en blick och ler mot kvinnan. Vad ska man svara på det?

Sen börjar hon prata med oss som om vi känt varandra i 100 år. Joj. Efter en stund kommer en man in. På klädseln kunde man se att han var en uteliggare. En uteliggare som bär en fjällräven. Vettefan alltså hur det gick till men den var nog inte hans. Jag studerade honom från topp till tå (hahah i väntan på my food) och på fötterna hade han bara tofflor. Stackars.

Kikade förbi Bikbok och såg en klänning som jag köpte.

Fast med vita ränder. Riktigt snygg. Hörs senare. pusspuss


Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

sv, Usch jag också :P

2009-11-11 @ 21:28:15
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0